03-6821017
EN

שופרות ראש השנה

אם אתם מחפשים שופרות ראש השנה, שופרות ראם למכירה או שופר לכיפור בטח תשמחו לדעת שחיפושיכם הסתיימו. אמנם לפי התנ"ך נדרשים רק שופרות ראש השנה כי זהו "יום תרועה", אבל שופר לכיפור היא מסורת שהשתרשה במהלך הדורות ולכן נדרש שופר גם ביום זה. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא כדי לדעת איפה רוכשים שופרות ראש השנה, שופרות ליום כיפור ושופרות תימנים.

יום תרועה
אמנם בתורה קוראים לראש השנה יום תרועה או זכרון תרועה, אבל אין קשר ברור לשופר ומאמינים ששימוש בשופרות ראש השנה התחיל בתקופת התלמוד. המומחים מעריכים שבמקור נעשה שימוש בכלים מוזיקליים נוספים, בעיקר חצוצרה כדי לציין את יום התרועה כך ששופרות ראש השנה לא היו לבד. ומכיוון שמצוות התרועה נזכרת פעמיים במקרא (הן בספר ויקרא והן בספר במדבר) חשוב לקיים אותה כראוי.

שופר מסורתי מיוצר לרוב מקרנו של איל שהוא כבש בוגר זכרי, אך הרבנים מתירים להשתמש גם בקרניים של בעלי חיים טהורים אחרים כמו יעל. עם זאת, יש איסור להשתמש בקרניים של שור או בקרניים לא חלולות של בעלי חיים אחרים. קרניים אלו עשויות מעצם אחד ואין דומות לשפופרת ולכן כלל לא נחשבים לשופר. אולי מפתיע, אבל השופרות זהים בכל תפוצות ישראל מלבד יוצא דופן אחד ומיד נספר עליו.

הגודל לא קובע
אולי תתפלאו לדעת אבל שופרות תימנים ממש לא דומים לשופר הרגילים שכולנו מכירים. שופרות אלו עשויים מקרן של אנטילופה שנקראת קודו ולמרות ששימוש בו מעורר מחלוקת, הוא עדיין נדרש ויש לו קונים. מצד אחד הרמב"ם והרב יוסף צוברי מצדדים בשופר הזה ומצד שני חכמי טבריה שוללים. 

בכל מקרה את השופר הזה ניתן לרכוש בשופרות ישראל וכן שופרות איכותיים רבים. ואתם יכולים להסיר דאגה מלבכם מסיבה אחת - כל שופרות המפעל קיבלו את השגחת הרבנות תל אביב-יפו ואת השגחת בד"צ העדה החרדית, כולל השופרות התימנים שנחשבים לגדולים יותר מהשופרות האשכנזים וכן מגוון שופרות ראם למכירה. 

נשאר רק לבחור
למעשה כל שנותר לכם לעשות הוא לבחור את השופר שאתם מעוניינים בו מתוך הקטלוג. בקטלוג תוכלו לעיין במגוון של השופרות שמיוצרים ונמכרים במפעל בהתאם לגודלם, החיה ממנה נלקחה הקרן ששימשה לעשיית השופר, מידת השיוף של השופרות, הציפויים עליהם וסוג הציורים הרצוי: שבעת המינים, מגדל דוד, אריה, רימונים ועוד.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם מפעל שופרות ישראל בשפות עברית, אנגלית ופורטוגזית ותתפלאו אבל אתם לא צריכים להגיע במיוחד לנחלת בנימין 131, הכתובת בה ממוקם מפעל השופרות. אתם יכולים ליצור קשר גם באמצעות הטלפון שמספרו 03-6821017 או להשאיר הודעה באתר האינטרנט. בכל דרך שתבחרו אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את השופרות האיכותיים ביותר שיש, אז למה אתם מחכים? - בואו להבטיח עוד היום שבחגים הקרובים תפתחו שערים.
 
 

"שופרות ישראל"

מסורת של מצוינות

להתאמת שופר כשר ופרטים נוספים
חייגו 03-6821017 או מלאו פרטיכם:
נחלת בנימין 131, ת"א